Men var är tårtan?

Idag hade jag sovmorgon. Min man sjöng för mig när han vaknade. Treåringen satte sig upp och sade "Men var är tårtan och varför har inte mina vänner kommit?". Tja, de kommer nog om ett halvår när du fyller år svarade jag som kände mig rätt tacksam över att inte ha sonens alla vänner i sängen.

Efter en regnruskig morgon tittade solen fram - och nej, jag såg inte mycket av den genom mina gråstrimmiga fönster - men jag anade den. Sen blev jag bjuden på fika av A och fick fuskchampagne och tulpaner av M och jättemånga tulpaner av L. Och hur många SMS gratulationer som helst. Jag känner mig bortskämd, tack!

Av maken fick jag ett jättefint färdigt halsband och av sonen fick jag veta att han har ett halvfärdigt halsband på dagis. Fina saker gör mig alltid glad och jag lovar att i år ska jag verkligen försöka att komma ihåg alla mina vänners födelsedagar och göra er lika glada som jag fått vara idag.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback