Hostan från hell

Det är förjävligt men till slut måste även jag fatta att den här hostan har parkerat i mina luftrör för tid och evighet. Kvällarna är inte skoj, då hostar jag så det skallar i rutorna men på nätterna. Det är helt obegripligt att någon i huset får sig en blund när jag rockar loss. Själv får jag det inte i alla fall. Konstant hosta i nästan en timme i sträck, tills jag nästan kräks. Upp allt spökvatten jag dricker (varmt vatten, honung och mjölk).

Stirrar på hostmedicinerna i skåpet. Det är bara en som är för rethosta och den vågar jag mig inte på. Inte sedan jag för många år sedan drog i mig en tablett innan en teaterföreställning, för att inte störa, och låg utanför på en bänk, helt övertygad om jag hade drabbats av akut brusten blindtarm under hela föreställningen. Det visade sig sedan att det var en ovanlig reaktion på medicinen.

Så nu är frågan, vad göra? Alternativ ett är att göra ingenting, det kommer att gå över med tiden. Och vem behöver sova anyway. Tvåan provade jag nyss, nämligen att ringa till vårdguiden och fråga om det finns alternativa receptfria mediciner. Men de tyckte att receptfria mediciner inte var till allt för stor nytta, så de rekommenderade min sista utväg. Alternativ tre; Skogås vårdventral. Man kan lugnt säga att jag INTE är så sugen på att gå dit, med förra besöket i färskt minne. Långa väntetider, skrikiga ungar, vresiga läkare. Kostar pengar gör det också att besöka detta ickeparadis. Och när man ringer för att se om det går att boka tid istället kommer man inte ens in i telefonkö. Det ger ju en rätt klar bild av vad man har att vänta sig.

Fan, jag kan inte bestämma mig för vilket som är värst. Att sitta där och häcka en hel dag eller att inte kunna sova på nätterna. Dessutom finns det inget som säger att de kan hjälpa mig, nittiofem procent av gångerna blir man väl hemskickad med ett käckt "du mår bra", det blir några hundra kronor och ha en bra dag". Men ÅÅÅHHHH!!!!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback