Suratjejveckan

Idag hatade jag en gubbe med en glass. Själv stod jag vid hyllorna för avdelningen nyttigt frukostbröd. När jag klev in i kiosken sneglade jag lite på glassdisken men fnös åt mig själv och gick ståndaktigt vidare mot smörgåsarna. Fast jag hade svårt att fokusera för de små påsarna med ostkrokar flåsade mig i nacken. 

Suckande betalar jag för min smörgås med ost på grovt bröd när jag krockar med en gubbe som stoltserar med en glasstrut framför näsan på mig. Jag tar demonstrativt upp klockan och säger surt " tjugo i sju" och sedan muttrar jag avundsjukt något om "glass mitt i natten, var vänlig och ta bort den ur mitt ansikte annars äter jag upp den för dig".

Åh, den här skitveckan när man sväller upp två storlekar och bara kommer i ett endaste par byxor. Den här skitveckan när jättefinnen Orvar kommer på besök mitt i fejan och stannar hur länge som helst, helt oinbjuden. Den här skitveckan när man går med ständiga tvångstankar om glass, chips och coca cola.

Jädra gubbe, jag har gått och tänkt på den där glassen hela dagen. Jag hoppas du inte kommer i dina byxor imorgon.

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hehe va? Komma i byxorna? Hehe.

Postat av: Juno

Ja men hur tänker du då Lotta?
Jag hoppas dina byxor har krympt imorgon. Bättre så?

2007-05-30 @ 23:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback