mamma, mamma polisen kommer!

-titta nu kommer polisen, ropar jag
-nej det hoppas jag verkligen inte, svarar mamma
-jo-o, det är polisen, säger pappa
-polisen kommer, polisen kommer

jag rusar ut i hallen och mamma och pappa följer efter. jag såg direkt att det var polisbilen som kom. den blinkade med ögonen åt mig. mamma har öppnat dörren. hej hej polisen. vi går ut och tittar på polisbilen. den blinkar med de gula ljusen. den blinkar med de blå ljusen.

oh. ho. nu ska polisen följa med in i huset. titta på knappen. det är en båt. det är ingen båt, det är ett svärd och andra saker. många märken. och en hård tröja. knack knack. och titta här ligger ett bälte på golvet. en spännande röd knapp. inte knappa på den.

vi äter middag. jag kan inte äta middag. nu är de klara. jag sitter knät på polisen. där står det P O L I S. Och där med på ryggen. P O L I S. nu ska han åka hem. hej då polisen. jag står på vändplan och jag vinkar med båda händerna. ropar hej då ända tills polisbilen är långt borta och inte syns längre.

jag äter middag. pappa frågar vem som kom till oss. de vet inte mycket de stora människorna. det var ju polisen som kom till mej. och vem var polisen? frågar han. va? vet han inte det heller? pappa vet ingenting. det var ju farbror lars. polisen är min farbror lars.

Joar

Kommentarer
Postat av: Farbror Lars

Lite avslöjande att skriva om det gula ljusen eftersom det bara används på flygplatser. En nödvändighet för att få passera bansystemet.

2007-01-06 @ 21:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback