Det låg en teve i skogen

De har hittat grannarnas teve i skogen. Då blir jag nästan ännu mer förbannad. What a waste. Ha sönder något hos någon för att kunna ta sig in och stjäla deras saker, de som inte betyder något för tjuvrackarn men kanske för de som äger saken, och sedan dumpa den i skogen.

Och så fylls jag av fördomar som heter duga. Framför mig ser jag ett par unga grabbar. Som av någon anledning råkar få för sig att ett litet inbrott verkar vara en kul syssla en fredagskväll. De tar några öl efter maten, känner sig lite coola och modiga. De hittar ett hus som ser tomt ut med lite skog på ena sidan. De tar sig in men skräms nästan till döds när larmet går. Fort ut med det dyraste de ser och så ner i skogen igen.

De hade nog tänkt att de kunde ta vägen genom skogen och sen gå ner till tåget eller hemmet. Men det är mörkt. Och teven är tung och otymplig. Och den billiga fyllan börjar förlora sin kraft. Modet sviker när de märker att både Securitas och polisen redan är där. Där de var för bara några minuter sedan. Shit. Skräckslagna dumpar skitungarna sin dyrgrip och springer det snabbaste de kan ner till tåget.

Idag sitter de förmodligen och skryter för polarna. Fy fan. 
Vilka fördomar jag har.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback