inte min dag

idag hämtar mamma mig på dagis. eliot har precis stängt dörren på lilla spisen på mina fingrar så jag är lite ledsen. mamma blåser. nu är jag glad. jag vill gå hem till nisse nu. vi ska inte åka till nisse. vi ska åka och handla säger mamma. sushi, jag vill handla sushi. vi ska inte handla sushi.

får mammor göra så? bara ta bort allt man är glad för innan man ens hunnit märka att man blev glad? jag tycker det är dåligt mamma!

när vi har ätit mat ska vi titta på teve. men vad är det här? mamma, nej det där är inte en potatis. en g.n.o.k.k.i. usch det låter inte bra. en avokado? ja jag vet att jag tycker om det men den ligger bredvid gnokkin. den är nog smittad nu. jaha, en salami. nej tack, jag är mätt.

nu säger mamma att den som inte har ätit mat, smittsamma gnokki alltså, inte får se på teve. uuuäääähhhh. det funkade inte. då vill jag sova.

nämen vad nu då? jag vill inte sova. sluta mamma. inte borsta tänderna. nej nej nej! men jag vet väl vad jag sa, fast nu vill jag inte sova. sova pappa? absolut inte. sova mamma. mamma? uuuäääähhhh.

det är inte min dag. gnokki. hur tänkte hon? jag ska ta ett allvarligt snack med mamma. men nu sover pappa. nu får jag vara tyst så jag inte väcker hono......zzzzz.

Joar


Kommentarer
Postat av: Jo Etzén

...jo, jag har ju funderat på det här med barn nu, om jag skulle skaffa...jag är ju trots allt 32 till sensommaren... eller det kanske inte e min grej...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback