6 juni

Whoooha! Flaggan vajar på sin stång, lyssna till vår sommarsång. Kören sjunger högt och fint och bra. Yes! Fatta att jag har gått ut plugget. Det är så grymt skönt att jag skulle kunna dansa i taket hela dagen. Okej, man måste gå i gymnasiet säger morsan men jag vet inte. Vi får se. Har sökt till någon linje ändå, handels eller ekonomisk, bara för att morsan och farsan tvingade mig men jag kanske ska ta ett år och jobba istället.

 


Ah. Jobba. På måndag ska jag gå till jobbet. Hur vuxet låter inte det? Du skulle se mina nya kläder jag har köpt. Pumps med hög klack, rosa linne och vit snäv kjol med matchande kort vit jacka. Alla kommer tro att jag är minst arton. Dessutom har jag tränat på att sminka mig med mer svart och blått. När jag har framkallat mina kort ska jag klistra in ett, då får du se själv.

 


Okej boken, nu ska jag ut och parta lite. Det är samling vid viken. Alla ska dit. Det lär väl bli massa skryt om vem som fått flest presenter och vem som har den bästa sommaren framför sig. Slår vad om att M-tjejerna ska åka till något dyrt semesterställe, de åker alltid utomlands. Jag brukar vara sotis som fan men inte i år. Mitt jobb slår alla resor i världen.


Mackan skulle fixa en vinare från sin farsa, han märker ingenting för han har en hel källare full med vin. Jag har sagt till morsan att jag bara ska ta med en flaska Pommac för festlighetens skull. Vin, jobb, högklackat. Can it be more grown up at all?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback