som på den gamla "goda" tiden

Idag har jag ägnat åtta timmar åt att pillra med excel. Inga flashiga kalkyler utan bara mata, rensa, sortera data för en migrering. Och jag deppar inte specifikt över det för det var planerat så här av mig.
 
Men det är intressant för nu kickar något muskelminne in. Vid ettiden är jag uppe i varv, lite lätt hjärtklappning och ett välbekant tryck över magen. Kroppen förbereder sig på att vara vaken. Den tror vi ska trycka en abstractbok eller åka onsite.
 
Och jag har ibland glömt hur tufft det var och kommer på mig själv med att inte just minnas 3 timmar sömn, 18 timmar arbete och svårt att slappna av ens på de timmar som blev fritid utan minns fart, utmaningar och fina kollegor. 
 
Men tydligen har inte min kropp glömt. Den säger till. Den säger nej. Och därför ligger jag nu här med en väckarklocka som ska ringa om fem timmar och stressar över att jag är vaken. Kanske inte så kul men absolut intressant.
 
Juno
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback