Man måste minnas de goda tiderna

Igår var det extrafina kvällen. Några sömnlösa timmar senare är det morgon och den känns inte extrafin på något som helst vis. Idag är det precis som en vanlig dag. Med barn som är trötta. Med en mamma som är extremt trött. Snö. Kallt. Någon har ont i en fot, någon är stressad, någon vill inte klä på sig. 
 
När jag sitter i bilen hittar jag gårdagens bot på sexhundrafemtio kronor och så tänker jag... nä, det tänker jag fan inte. För det tillför ju absolut ingenting! Så, jag åker till jobbet och tänker inte så mycket på min bot. Bälgar i mig en hink java, betalar min bot så jag har det gjort och slipper tänka på den någonsin mer och bestämmer mig för att tänka på det som var bra igår istället för det enda som var dåligt. Det gäller att minnas de goda tiderna för femton timmar sedan!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback