Facebookväggen

En gång för flera år sedan gick jag in i den så kallade väggen. Och nu undrar jag om det finns en facebookvägg att knata in i? Parallellerna finns, sen får man dra vilka slutsatser och vilka växlar man vill av det man ser.
 
Det är roligt på jobbet och jag spenderar mycket tid där.
Det är roligt på facebook och jag spenderar mycket tid där.
 
Ju mer jag jobbar och presterar, ju mer beröm och positiv feedback får jag.
Ju fler poster jag skriver, ju fler "gillningar" får jag.
 
Jag börjar sitta uppe halva nätterna för att kunna få mer jobb gjort, och jag ser till att kunna jobba hemifrån så jag säkrar att jag alltid kan jobba lite.
Jag sitter uppe halva nätterna och scrollar igenom facebookuppdateringar och jag laddar ner appen i mobilen så jag säkrar att jag alltid kan "facebooka" lite.
 
Det tar stopp. En dag kan jag inte förmå mig att kliva till jobbet längre. Allt det roliga är borta och kvar är bara oro och trötthet.
Det tar stopp. En dag står jag inte ut med min egen jakt på den roliga och spirituella kommentaren längre. Allt det roliga är borta.
 
Sex månader av sjukskrivning från jobbet. Sen går jag till jobbet. Det är ångest och det suger obehagligt i magen. När det är dags måste det bli ett annat arbete.
Fyra månader av avloggning från facebook. Sen loggar jag på igen. Det är inte ångest men suget i magen känns olustigt familjärt. Det är dags för nya forum.
 
Jag tänkte att jag loggar på facebook och ser om jag har saknat det. Om jag blir glad och om jag blir sugen på att posta något roligt. Men nej jag känner mig inte rolig. Det var roligt så länge det varade men nu tar det slut. Nu. Inaktivering initierad. Men vi hörs och vi ses. Bloggen har jag kvar, mailen och mobilnumret sedan 1996. Någon vet.
 
Jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback