Bara skräp

Det är väldigt sällan jag näthandlar men en dag var det något som fick mig att klicka mig in på en sida där kampanjen var "under femtio kronor". Ja, man kan ju då anta att för under femtio kronor är det inga fantastiska saker som säljs ut. Men hur dåligt som helst kan det väl ändå inte vara? Hur som helst, då var det ju så att frakten kostade typ åttio kronor och DET blev ju fånigt då att bara köpa ett par ynga hörlurar för fyrtionio spänn. Så för att få ner snittpriset på frakten (och det är här jag verkligen börjar förstå hur de här billighetssiterna på nätet går plus) klickade jag hem lite ditten och datten.
 
Maken ser med förundran på de små paketen som dimper ner i vår brevlåda och undrar vad som i hela fridens namn har tagit åt mig? Och varför köper jag bara massa skräp? Vaddå, ska han säga, han som är junkaffärernas idol försöker jag försvara mig för jag vet att anfall är bästa försvar?
 
Nåja, så kom i alla fall de här stegräknarna som jag glatt klickat hem. Plastigare än en plastpåse, skramlande och felvisande.
 
Okej okej, vilket skräp. Jag ger mig. Det är färdighandlat på billighetssiter innan jag ens har börjat. Jag får trösta mig med att de ju inte kostade så mycket.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback