90:2

Detta populära påhitt som kallas 5:2. Egentligen blev jag rätt förvånad när maken bestämde sig för att testa det. Han har varit ganska konsekvent motståndare till dieter och levt efter devisen att lite av allt är bäst. Sedan har kanske begreppet lite tänjts på en aning och likaså huden vid magen.
 
Men 5:2 skulle alltså testas och vi tar reda på hur många kalorier det är i en äggvita, en halv paprika och vad väger fyra champinjoner? Inte världens läckraste omelett vill jag minnas men vi var glada för vi fick ju faktiskt tugga i oss våra femhundra kalorier. Det var positivt på något vis. Den här fastan var inte så illa, vi testar ett tag till!
 
Jag minns också att jag första dagen skrev ner allt jag åt. Listmänniska. Statistikfreak. Andra dagen glömde jag skriva. Kanske anade jag redan då att det var överfödigt arbete. Att behovet av att konsultera om jag kan lägga till fem oliver eller inte, inte skulle bli så akut. Det var den nionde oktober. Det betyder att vi nu går på en regelbunden fastediet som vi kallar för 90:2.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback