Barns önskelistor, då och idag

Barnen har ojat sig. Det är så väldigt jobbigt att skriva önskelista. Va? Är det något nytt? De orkar inte skriva önskelista och de vet inte vad de ska komma på. Jag fick liksom tjata på dem för att de skulle producera en lista med mer än två saker på. Hur svårt kan det vara tänker jag...
 
Tioåringen blev mäkta nöjd när han slagit i leksakskatalogen och tillslut på kommit på hela elva saker.
Sexåringen skulle absolut skriva blockbokstäver, ja då blir det onekligen lite mer jobb men skam den som ger sig.
 
Detta måste vara det ultimata beviset på att vi har gett dem för mycket prylar tänker jag. När jag var barn skrev jag hur långa listor som helst. Men sen kom jag ihåg ett år. Det stod en sak på min önskelista.
 
1. IRON MAIDEN - Life after Death
 
Mamma grät, hon tyckte det var den hemskaste skiva hon sett i sitt liv och hon kunde inte FÖRSTÅ att jag inte kunde komma på något mer att skriva, det måste ju finnas hur många saker som helst som en trettonåring kan önska sig?! Okej'rå, jag skriver väl upp en sak till på önskelistan då sade jag och tyckte jag var snäll.
1. IRON MAIDEN - Life after Death
2. En ponny
 
Det här är vad jag fick. Genom ren utpressning. Så jag antar att jag nu är glad över mina barns ansträngningar, jag förstår dem lite mer. Men zombies och monster....? ;-)
 
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback