THE party

Det är den 14:e september 2013 och min man har levt i 18254 dagar. Alltså ska det bli fest. Och inte vilken fest som helst utan en av de bästa fester jag varit på. Om vi hinner göra klart allt innan klockan 18:00 på lördag vill säga. På fredagkvällen frågar jag vilken tid vi behöver gå upp på lördagen för att hinna? Halv nio. Det är lugnt, maken beräknar att han har fyra timmars arbete ute med tält, gräs, plocka undan sånt som ser ut som katastrof på tomten. Gott om tid över efter det. Okej säger jag och ställer klockan på åtta.
 
Klockan 09:23 skickar kollegan ett SMS där hon antar "att vi är igång sedan länge med fixeriet inför kvällen". Hm, det kunde man ju tro... det kanske man borde vara!
 
Klockan 09:28 skickar fina A ett chat och informerar att hon har varit supereffektiv på morgonen. Jag konstaterar att jag har ägnat morgonen åt att springa och äta frukost. Jag ska nog panika lite senare... och då kommer årets erbjudande "Vill du ha hjälp? Vi kan panika ihop". Ja, med femton års erfarenhet av tidsoptimist som lever med tidsoptimist, JA TACK!
 
Klockan 16:00 bygger maken tält (kanske det han menade med fyra timmar, jag kanske missförstod) och svär, jag åker i min nu påbörjade panik runt och lämnar barn och köper is och var är cateringen, skulle inte de komma klockan fyra? Och då kommer de, vännerna från himlen och bara sätter igång. Och hux flux är vi klara innan utsatt tid. Det är ett mirakel, det är ett tecken!
 
Klockan 18:00 skiner solen från en klarblå himmel och vi dricker bubbelvin och skålar och sjunger officiellt in maken i halvsekelklubben. Början på en helt fantastiskt rolig kväll!
Klockan 19:00 äter vi grillad entretcote på ängen från Grillproffsen som levererade god mat och mycket mat. Och ja, på utsatt tid.
Klockan 21:30 och resten av kvällen. Vännen och grannen Jalle som med sin sjukt stora repertoar sjöng vad än någon önskade. "Det är ditt fel..." sade maken till honom dagen efter "...att det blev en så bra fest". Och det är halva sanningen.
Klockan 23 typ. Det var inte bara Jalle som kunde jamma loss visade det sig.
Och sen bara körde vi på. Typ så här ända tills....
...det vid halv fem på morgonen blev så här. Lite oklart om det är objektet eller fotografen som tappat skärpan :)

Kommentarer
Postat av: Mina

Jomenserrööö jisses vad roligt vi hade! Tack igen!! Tack Per & Jenny! Tack Jalle! Tack SMHI!Tack alla för den sjukt, galet, roliga eftermiddagen/kvällen/natten/morgonen!
Att jag inte har någon röst kvar gör faktiskt ingenting alls!

Svar: Nu har vi känt oss uttorkade i två dagar, vi är nu redo för mer fest i vår ;-)
Juno

2013-09-16 @ 15:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback