Mamma är lik sin mamma

Jag står i affären och tittar på ställningen med vaxdukar. De flesta kostar hundrafyrtionio kronor metern, några reas ut för nittionio kronor metern men de var allmänt plottriga och förskräckliga på det hela taget. En rulle hittar jag som kostar tvåhundranittionio kronor metern. Den tar jag!

Inte för att den är dyrast utan för att jag fick en hemtrevnadsflashback och plötsligt habegär. Om jag inte minns fel hade mamma någonting med just det här mönstret på sitt lantställe. Typ i köket. Och jag känner intensivt att jag ska ha det samma i köket på vårat eget lantställe.

Sagt och gjort. Som gjort. Ett stycke vaxduk för det facila priset av sexhundra riksdaler. Gardintyg hittade jag också och nu är jag nöjd. Känner mig som en riktig mamma som har sytt gardiner i mammatyg :)



Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback