The killing

Något av det bästa som finns. Hel serie att plöja. Tillsammans. Det var ett tag sedan, typ när 24 kom, som vi hade alla avsnitt framför oss när vi började. Då minns jag att vänner kom från USA och hade med sig säsong två till maken när han fyllt år. Så vi gick och köpte boxen med säsong ett och sen satt vi inne och glodde på teve några dygn.

Och nu finns Netflix och där finns The killing som handlar om mordet på unga Rosie. I tre säsonger tydligen. Eftersom man i detta småbarnsliv endast har fri tillgång till teve efter nattning tog de första tretton avsnitten hela fyra dagar att plöja igenom.

Först tänker jag att det är omöjligt att göra bra teve om ett enda mord i tre säsonger men det här är baserat på dansk film och därigenom föds åtminstone möjligheten. Vi får se. Men inte förrän till helgen. Först ska vi umgås med vänner och medan maken leker med sina kompisar tänker jag göra något så ovanligt som att sova lite.

Sen är jag redo för att mala tretton avsnitt om en död flicka. Helt normalt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback