Jag vet att ingen vill veta hur bra jag har det men...

...jag säger det ändå: vad bra jag har det! Det är lite så där kräkvarning på att gå in på facebook och bara se hur bra alla alltid har det. Yeah right, precis som att... Min före detta underbara kollega D, han var lite så där ung och oförstörd och nästan alltid glad. Han kunde komma till jobbet och bara ha fått ett litet lyckorus helt appropå. Jäkla unge tänkte jag då, hur är det möjligt?
 
Häromdagen när jag stod och hängde i knappliften i barnbacken så hörde jag Elsa i knappen framför mig sjunga "Tell the world I'm here, to change it". Ganska svulstigt men helt adevkat för hon hade kämpat med att vilja åka själv i liften och när rädslan övervanns då blev hon oövervinnerlig.
 
Och då plötsligt. Lyckorus. Över inget särskilt, vilket ju är hela poängen med de här lyckorusen. Jag kände mig helt plötsligt obeskrivligt glad. Över att det äntligen är sol. Över att det ligger snö på mina skidor. Över att det luktar grillos. Över att jag har en rutig skjorta. Över ingenting särskilt och allting.
 
Så, jag ville bara säga det. Här kommer bilderna från lyckorushelgen, om ni inte redan ligger och spyr över saligheten...
 
Juno
 

Ibland är det roligt att ha ett syskon att busa med

Elsa redo att anta bananbacken

Efter att ha skottat fram altanen kan man med gott samvete sitta där och läsa lokaltidningen

Joar kanske ska bli fotograf. Han tränar på Elsa som kanske ska bli fotomodell

Lasersvärd av is, typ

Joar i backen!

Finaste ungarna i Orsa Grönklitt idag!

På blåbärsstigen är det samåkning som gäller
Och barnen målar påskågg såklart, GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Lars

Skönt att du skottat fram altanen så jag slipper göra det när vi kommer upp. Då kan vi bara sätta oss där i solen och dricka något gott.

2013-04-08 @ 15:18:54
Postat av: Juno

Det gör ni rätt i. Det finns våffeljärn. Det är också gött i solen som tillbehör till spriten ;-)

2013-04-08 @ 23:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback