lilla snigel

mamma har fått jättemassa svampar av malin som är sån där mamma som är i skogen. jag hjälper mamma att borsta alla svamparna. alla skräpen och sniglarna lägger vi på ett papper. nu kryper en snigel och jag ser att det är en mördarsnigel som lever för jag kan se dens ögon.
 
när alla svamparna är fina och ligger på en tidning (mamma, du kan göra likadant som kerstin och farbror gunnar ju. bravo mamma!) kastar mamma skräpet. då blir min snigel lite rädd men jag tröstar den. Var inte rädd lilla snigel säger jag, du ska inte dö. du ska leva jättelänge. ser du där lilla snigel? du ska leva i den bruna skräppåsen där!
 
elsa
 
Mammans kommentar: storebror har i läxa att prata och skriva om rädsla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback