Jo för fan, jag bryr mig visst!

För ett par veckor sedan var jag helt och totalt överöst av inlägg på facebook som alla hade bilder på en flicka som fått stryk, en kvinna som fått stryk, ett äldre par som håller hand, två barn av olika färg som håller hand, en husse som räddar sin hund från att drunkna, ett krig, you name it. Temat för varje sån här bild var "Gilla om du....är emot barnmisshandel, är emot djurmisshandel, är emot rasism, har en syster, älskar din man eller dina barn eller din hund..."
 
Och nu vill jag säga en sak. Jag tryckte gilla noll komma noll noll gånger på de här inläggen. Inte för att jag inte bryr mig om saker utan för att jag har andra sätt att hantera det på. Om jag älskar mina barn säger jag det till dem, om jag har en syster vet de som behöver veta det redan. Att jag är emot barnmisshandel, att jag är emot krig, rasism, kvinnomisshandel eller någon annan misshandel för den delen, att jag älskar mina barn ser jag som helt jävla självklart.
 
Så kära vänner, även det inte dyker upp några J.A. har gillat ett inlägg / en bild som statuerar att jag är tycker synd om pandabjörna så bli inte förfärade, min tystnad på facebook betyder ingenting! Jag köper söta smycken från WWF en gång om året, jag bara glömde lägga ut det på facebook.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback