Lego Sagan om ringen

Min åttaåring behöver göra ett besök på butiken GAME snart. Detta berättar han med stort allvar på väg från skolan idag. Jaha, och varför det kan man ju som mamma fråga då även om svaret är rätt uppenbart. Uppenbart men fan så mycket mer stilfullt än förväntade "Jo för jag vill ha" svaret.
 
- Jag behöver nog köpa ett nytt spel, säger åttaåringen
- Vilket spel då? undrar mamman nyfiket
- Lego Sagan om ringen!
- Lego Sagan om ringen....hm...
- Alltså, säger åttaåringen, den är från tolv år men det är inte för att den är blodig, bara för att den är svårare!
- Nähä, är inte Sagan om ringen blodig menar du?
- Men mamma, det här är LEGOspelet! Och vet du vad? fortsätter han ivrigt
- Jag har spelat ut alla mina legospel nu. Jag har vunnit alla banorna!
- Shit, vad duktigt! Är det sant? ropar mamman (och sonen tittar strängt på mamman som säger shit)
- Japp. De andra spelen är för lätta för mig nu så jag behöver spel från tolv år nu eftersom jag behöver utmanas, säger åttaåringen och sätter punkt för diskussionen.
 
Alla behöver utmanas. Att utmanas är att utvecklas. Lite skarp retorik är alltid användbart tänker mamman och lägger Lego Sagan om ringen på julklappslistan.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback