Mors dag firas i juli

Nä, jag är ingen storfirare av kommersiella firardagar. Inte min man heller, och detta har helt tydligt gått i arv till barnen. Igår var det i alla fall mors dag vilket visade sig på följande sätt i vår familj:

- Eftersom det är mors dag idag har jag köpt lite efterrätt så vi kan fira lite när alla har ätit upp, säger pappan under middagen i någon slags rörande ansträngning.
- Nä tack, svarar sonen, jag går hellre och leker med Nils en liten stund.

- Men titta, vilken fin pärlplatteblomma! utropar mamman till dottern. Har du gjort den till mig?
- Nej egentligen har jag gjort den till Joar men du kan också få titta på den.

Jag tycker det är befriande! Min mors dag infaller två gånger om året, den fjärde och sjunde juli - dagarna jag faktiskt blev en mor.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback