Oj förlåt

Familjen har bytt telefonoperatör. Maken har fixat allt. Han har köpt nya telefoner, han har satt dem på laddning så de ska vara redo när kopplingen är klar, han har sagt upp det gamla avtalet och ordnat med det nya. Allt jag behövde göra var att vänta på att det nya ska träda i kraft.

Varför ringer du på mobilen, frågar jag när min kompis ringer på kvällen. Det gick inte att komma fram på eran hemtelefon. Nehej, men det är maken som har fixat med allt så det får han kolla upp när han kommer hem sen...
Överflödig arrogans straffar sig alltid. Idag hittar maken en telefon på golvet i vardagsrummet, den är inte inkopplad i väggen, för där har jag laddat min dator förut (varpå jag naturligtvis offrade telefonen som inte var i bruk än). Felsökning klar. Telefon som inte har ström kan inte koppla fram samtal.

Förlåt mitt namn är plåt. Och nu kan ni ringa hem hit igen.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback