Världens bästa morgon!

Idag på morgonen bestämde jag mig för att inte låta barnen sätta på teven. Jag förväntade mig ett rejält motstånd men det kom till min stora förvåning inget. Istället satte sig barnen i tjejens rum och lekte tillsammans. Runt kvart i nio bestämde vi stora oss för att masa oss upp och fixa lite frukost, men då kom det protester från barnen!

- Nej Pappa, du får inte komma ner än. Vi ska fixa en överraskning, så du får gå och lägga dig igen!

Okej! En uppmaning om att ligga kvar och dra sig i sängen kan man ju stå ut med. I smyg hör vi hur barnen skynda sig att klä på sig kläder och försvinna ner för trappan. Sen kommer det små frågor om hårt eller mjukt bröd och vilket pålägg vi önskar oss.

Jag är sugen på hårt bröd men tänker att min sjuåring nog inte når upp dit, tanken är god i alla fall. Men tji fick jag, för: Dattelidaaa! På bordet vid min plats ligger det en färdigbredd hårdbrödsmörgås med prickig korv som sonen har skurit själv med vassa (men lilla) kniven.

Åh. Kärlek! Världens finaste och duktigaste ungar har ordnat världens bästa överraskning och jag kickstartar året med världens bästa morgon!

Juno

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härliga de är! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback