En familjeaktivitet

När jag var barn lade vi alltid pussel på jullovet. Det var något som aktiverade hela familjen och det bästa var när syrran kom hem och vi lade världskartan som var på tiotusen bitar. Jag minns det som pussel, tidiga morgnar, sena nätter, choklad och filipin (tvillingmandelspel). Då är det lätt att räkna ut vad den här familjemamman gjorde för några veckor sedan i ett anfall av sentimentalitet.

Fast nu blev det inte så pusslat på nyårshelgen så jag frågade min familj om det var någon som var sugen på lite pussel idag istället. Jadå, sonen ville hjälpa till med det stora pusslet och dottern var taggat på Madicken. Nä det blev inga tiotusenbitars, ett kitchigt med åttiotalsmotiv om tusen bitar fick räcka. ICA Maxi i Mora är aningens begränsade när det kommer till vuxenpussel, alternativet till havet och palmerna var "Skriet" och den blir jag rädd av så det gick ju bort.

Sagt och gjort, jag plockar med stor iver fram pusslena och börjar sortera alla bitarna. Hörn för sig, kantbitar för sig. En sektion med blå, en med gula, en med Madickens hörn, kantbitar...jag ni fattar. Och här sitter vi nu hela familjen, som ni ser, och lägger pussel ihop och har det så roligt...



Jag kanske helt enkelt ska ta och gå ut till de andra istället.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback