Stora skaparedagen

Efter att ha ritat det tjusiga mammaporträttet i morse går dottern vidare i skaparspåret. I realtid sitter hon bakom ryggen på mig och spelar på pianot och sjunger med egen melodi:

Och då sa jag till min pappa
att vad är det här för fjäril?
Du är så fin
Du är så fin

Nu ska jag fånga dig!

Vinter idag, och där hänger en spindel
och hänger bara där
Mamma ser en spindel
och då blir du så rädd
för då blir bloooomman rädd

(bankar lite extra på pianot)

Nu är blomman död
Nu är blomman död
Nu kan den inte komma upp igen
(BOOOM på pianot)

En gång träffade jag krokodilen
Då skulle jag ta lite febern idag
Och pappan kunde bli lite ledsen
Men då kommer en liten polis
sen kommer farbror gris
och sen kommer räven pruttande

(mamma, hörde du att räven pruttade i boken?!)

Nu är det sommar
men nu är det jul
voff voff
(nån har bitit här)
Nu är det vinter
nu tar vi skridskorna fram

Min mamma min mamma
från pepparkakeland
Och min stora stoooora bror
Och Joar och Joar
de komma hand i hand

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback