Tidsoptimism från sin bästa sida

Plan A. Skapa en kalender med bilder på barnen i god tid innan jul. Typ så där i November när jag är ledig så allt är klart när jag börjar jobba och jag behöver inte alls tänka på det innan jul.
 
Plan B. Skapa en kalender i början av december så jag kan skicka ner en till Sara i Australien innan jul.
 
Plan C. Oh, om man skickar in den innan jul kan man få 20% rabatt. Det vore ju trevligt!
 
Plan D. Skit i rabatten men det vore fint om kalendern kunde hinna med deadline den 17 december så jag kan ge den till familjen på julafton.
 
Plan E. Vem har sagt att den måste ges just på julafton? Sånt tjafs, om den görs i början av nästa år räcker det gott och väl. Någonstans här var det som jag insåg att alla "sista minuten erbjudanden" gick ut om typ två timmar och näää jag orkar inte sitta uppe halva natten för det. Blö.
 
Och sen var det lite trist att få säga till föräldrarna att ni får ingenting nu men en kalender kommer näst år, vi lovar. Men idag drog mellandagsrean igång. Hann du inte beställa dina kalendrar innan jul? Beställ nu och få 50% rabatt... Ha ha, tack! Nu är de klara och inskickade, utan större svordomar och till ett bättre pris än förväntat.
 
Smakprov. April månad.
  
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback