Stäng alltid dörren ytterst försiktigt

För några dagar sedan parkerade jag min bil på infartsparkeringen i Farsta Strand. Det är en sån där parkering där man mot SL-kort står kostandsfritt. Man får en biljett och så lägger man den i fönstret på bilen och så är allt frid och fröjd.

Om man inte har lite bråttom förstås. För då kan det hända att man slänger igen sin bildörr och springer till tåget. Och när man slänger igen sig bildörr kan det hända att den lilla papperslappen flaxar lite av lufttrycket. För att sedan lugna sig och lägga sig på mage. För en giltig biljett som ligger på mage betalar man 550 kronor.



Extremt irriterande. Så tänk på att ta er tid att stänga dörren med yttersta försiktighet, annars blir det dyrt. Eller skaffa en liten hållare åt biljetterna är ju också ett alternativ förstås.

Juno

Kommentarer
Postat av: Cissi

Kan du inte överklaga? Om det står tid på biljetten borde det gå tycker jag :) .. Men jag vet att de är jävliga..

2012-12-10 @ 21:42:24
Postat av: Anonym

Det står ingen tid på baksidan av biljetten tyvärr...jag fick snällt pröjsa =(

2012-12-11 @ 21:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback