Vad har jag lärt mig idag?

Barn lär sig nya saker hela tiden. Skriva sitt namn när man är fyra år, räkna pärlorna till pärlplattan, sjunga sånger med engelska texter, memorera alla spelarna i spanska fotbollslandslaget när man är åtta år. Jag imponeras ständigt över hur mycket och hur snabbt de lär sig saker. Och jag vill också.

Jag vill också lära mig nya saker. Och det gör jag såklart, under de senaste fem åren har jag lärt mig vad ett abstract är, vem som är kungen i kundorganisationen, äta ingefära och att flickan med det långa magiska håret heter Rapunzel.

Nu när jag går hemma och dräller ska jag utmana min hjärna att lära sig nya saker. En ny sak i veckan, tre i veckan, en om dagen?

Det ska bli spännande att se vad jag kan lära mig idag! Betala räkningar via mobilen kanske...

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback