Svårt att ordna livskvalitet ju

Till slut lät jag mig övertalas och gick till en kiropraktor för min huvudvärk. Man ska livskvalitet och konstant huvudvärk är inte bästa ingrediensen. Om jag trodde det bara skulle vara knak och knäck och hej så tog jag fel. Fick sitta och erkänna att jag missköter mig, blev lite böjd och klämd och knakad i - absolut, men jag fick en stor dos med kostråd och annat smått och gott. Kände mig lite lätt mörbultad men med betydligt lättare huvud och massor av goda intentioner om ändrad kost, hållning och sovtider när jag gick därifrån.

Direkt tillbaka till jobbet och bälgar i mig vatten. Tydligen dricker jag typ en komma två liter för lite vatten om dagen. Eh, massor med vatten dricker jag och för allas information - sen kissar jag. So far so good. Sen ballar det ur lite runt lunchtid men jag tänker på att stå rätt i alla fall.

Gluten är dåligt säger kiropraktorn. Det är dåligt för magen, humöret och huden. Gluten ska man ge fan i, det är en av våra vanligaste dolda intoleranser. Tre veckor ska man avvara gluten och sen så har man garanterat känt skillnad om man är känslig. Jag drömmer en glutenfri tillvaro och bättre livskvalitet för mig, min man och våra barn.

Popp. Drömmen fick ett tillfälligt avbrott. Jag är ju jättesen hem! Så jag ångar hem och lagar det snabbaste jag kan komma på. Spagetti och köttbullar. Det bara kryllar av gluten och den i pastan var ju en av de värsta...inte bra. Men jag kommer i alla fall ihåg att dricka lite mer vatten.

Och när barnen sover sätter jag mig en stund med datorn. Dålig belysning, inga linser i ögonen. Säckar ihop med ryggen så mycket jag kan, skjuter fram axlarna och gör min finaste gamnacke. Så där ja. Nu ser jag på skärmen. I två timmar. Öh. Jag kan bara konstatera att detta var världens minsta steg mot bättre livskvalitet och jag ångrar att jag drack så jäkla mycket vatten.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback