We are happy family

Barnen sjunger på sin nya favoritlåt. I love you. You love me. We are happy family. Ibland är hemmet kaos. Ibland måste man bort. Just nu måste jag hem. Vill inte vara någon annanstans än hemma. I den lyckliga familjen.


Happy family är på fika på dagis

Det är barnen som gäller. Barnet som är kung för han har lärt sig att cykla. Barnen som sover hela nätterna i egna sängarna. Alla som sover gott i egna sängarna. Det stora barnet som läser för det lilla barnet. Det lilla barnet som alltid väljer fina klänningar.

Det är maken som gäller. Han som säger kloka saker oftare än han säger dumma saker. Han som är klok och säger inga saker när dagarna är som mest ångestladdade och jag äter chips till "Du är vad du äter" eller räknar enkronor till "Lyxfällan".

Och så tränar jag på "det är jag som gäller". Men det är svårt. Det är lätt att säga du är viktig. Det är svårt att säga jag är viktig. Jag är lite extra tacksam att jag har familjen de dagar som allting annat ligger nere.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lizz

Du är så himla himla klok. Du är viktig! Var rädd om dig, er. Kram

2011-10-25 @ 22:19:54
Postat av: Mina

Kan bara hålla med L.

2011-10-26 @ 13:13:49
Postat av: Lajsa Minelli

Gilla! :)

2011-10-26 @ 14:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback