Mor och döttrar

För ett par veckor sedan tog syster och jag med oss vår mamma på en liten resa till Västergötland. Sommarhuset stod kvar, det var inte så obebott som man hade kunnat tro dock. Världens största hål på ena gaveln vittnade om hyresgäster under huset, familjen Grävling med största sannolikhet.

Mamma tyckte det var tjusigt att bo på Skövdes gamla stadshotell och det enda snopna med det var väl att jag däckade vid niotiden så det inplanerade systerbarhänget fick bytas ut mot en morgonpromenad men det gick också bra. Fast det var kallt som satan och vattenpölarna hade frusit till is och det gjorde jag med.

När vi tinat körde vi. Besök hos gamla tant K som är etthundratvå (!) år, mammas kusin, gravvård av morföräldrarna och fika hos mammas bästa väninna (som jag kallar lilla K) som både syster och jag också gillar skarpt. Hos lilla K pickar hönorna omkring på gräsmattan och busar lite med katten Siri och jag tänker att hon är min Pettson.

Det tar inte så mycket tid i anspråk att göra en sån här resa, inte ens så mycket pengar. Men det är svårt att få ihop det så att vi döttrar har tid just den dagen som mamma har energin. Därför känns det extra fint att vi fick ihop det, att vi fick en färgsprakande resa genom ett vackert höstsverige och en liten tripp genom mammas älskade slätter.



Mor och dotter



Mor och annan dotter

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback