Inte så illa med elektronisk vänskap heller

Jag kan inte bara klaga på att jag inte träffar mina vänner "IRL". Om vännen råkar bo i Kanada så är det svårt att få till det. Då är det svårt att få till det med mail av någon sjuk anledning. Men idag lyckades vi äntligen nå varandra på Skype.

Det brusade och det var halvtaskig bild, jag fick ställa mig under köksfläkten och tända lampan för att alls synas. Men ändå. As good as it gets. Där var de ju, bästa vännen och hennes sex veckor gamla Sofie. Världens sötaste, det såg jag genom bruset.

Åh, och nu fick jag veta att de kanske kommer till Sverige över julen! Jaaaa! Och jag som ska vara mycket ledig. Och de kan hänga med oss i flera dagar, mer än de pallar egentligen. Och kartongen med Elsas 74/80 kläder som jag nyss hade panik över ska jag spara till lilla Sofie.

Jag känner mig lätt euforsisk över att tanken på att få Lisaknarka i flera dagar, om kanske bara två månader. Så bra. Och då står jag ut med elektronisk vänskap, det är ändå ett rejält lyft från att skriva brev tills fingertoppen är intryckt och sedan få svar flera veckor senare, när frågan man ställde för länge sedan är glömd. Nej, slutgnällt på att datorn är ett taskigt substitut. Tummen upp för Skype trots allt.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback