Vinn Adams pengar

Jag har ungefär sämst allmänbildning i stan. Ändå tycker jag att Vinn Adams pengar är en rolig programpunkt på Mix Megapols morgonradio. En minut, tio frågor inom diverse områden och det gäller för den som ringer in och tävlar att få fler rätt än Adam Alsing.

Det händer inte så ofta att någon slår honom. En gång som jag har hört. De som får så få rätt som jag brukar få måste säga förlåt. Förlåt för att de hade trott att de var bättre än Adam. Vilken sjuk grej egentligen. Och själv brukar jag sitta ensam i min bil och säga förlåt förlåt förlåt. Men imorse var jag smart. Jaja, eller så hade jag tur. Spelar ingen roll. Jag fick hela nio rätt. Då blev jag glad. Jag kanske ska köpa en lott på vägen hem.

Juno

PS I. Jag visste att Wilhelmina ligger i Lappland, att Brioni vunnit Elitloppet, att Johansson är Sveriges vanligaste efternamn, att en rät vinkel är 90 grader, att Tordmule är en fågel, att Ingemar Stenmark är mästarnas mästare, att osten cheddar kommer från England, att Florida kallas the sunshine state, att Uppsala Universitet är Nordens äldsta.

PS II. Jag visste inte att Dario Fo fick nobelpriset i litteratur 1997. Det känns egentligen lite viktigare att veta det än att veta att Johansson är Sveriges vanligaste efternamn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback