En komplicerad plan

Jag skulle åka in till stan och hämta bilen. Allt var perfekt uträknat, vi skulle göra en familjerunda med avlämning av stora killar på kalas och sen en dropping av mig vid min bil så jag kunde köra hem den igen. Naturligtvis har vi lite hållpunkter rent tidsmässigt att rätta oss efter. Till exempel skulle det lilla barnet äta lunch kvart i elva, kvart i tolv skulle hon vara klar, tolv började kalaset, två slutade kalaset och sen vid fem kommer gästerna.

I denna välplanerade plan så har jag inkluderat att jag tar min lilla bil och susar ner till ICA Maxi där jag snabb som en vessal handlar några få saker och, nu kommer det, därefter tar vi en kaffe i lugn och ro i solen innan gästerna kommer.

Jag bor på en annan planet. Jag bor på planeten Mamma Mus Kohage. Och där fungerar alltid komplicerat uträknade planer. Fast här på Jorden är det visst lite annorlunda. Här äter inte barn på beställning. Och de är inte klara i tid. Inte föräldrarna heller visar det sig. Dessutom stirrar jag på min bil och sen på min hemnyckel. Och jag är ju Kråkan i Mamma Mu, inte Harry Potter och hur många förbannelser jag än svär över min hemnyckel så förvandlas den inte till en bilnyckel. Sture också (vi har ju slutat svära?).

Min komplicerade plan höll bara i teroin, kanske inte ens i teorin om jag ska vara helt ärlig. Något kaffe blev det inte som ni kanske kan räkna ut med lilltån, men mat blev det och gäster blev det. Och bilen den står där den står den. Den kör jag hem imorgon efter jobbet. En Mamma Mu plan. Nästa gång satsar jag på att tänka ut en Mamma Mu plan direkt...

Referensmaterial:

Världens bästa bok med världens mest komplicerade planer att ta inspiration från och världens mest enkla lösningar att agera efter. Finns att låna av undertecknad.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback