Tjuvröker

Jag ligger i min säng och småslumrar. Vaknar till med ett ryck och ser att min cigarett nästan har brunnit ut. Askpelaren är jättelång och jag funderar på var tusan jag ska aska någonstans. Jag försöker sätta mig upp men jag är så trött så jag orkar inte, ögonen faller ihop fast jag kämpar. Fasen, jag måste vakna. Det kan ju vara farligt att somna ifrån en nästan urbrunnen cigg.

I ena ögonvrån förnimmer jag att maken ligger bredvid mig och sover och jag tänker att det är otroligt korkat att välja sovrummet för att tjuvröka i. Fönstret är förvisso öppet men det gör ju varken till eller från. Och nu ramlar askan ner på täcket, jag måste vakna. Jag måste upp och göra mig av med giftpinnen innan vi brinner upp eller P vaknar och blir arg på mig för min dumhet.

Tillslut lyckas jag väcka mig själv ordentligt. Sätter mig upp i sängen och inser att det hela var en dröm. I handen har jag inte någon cigarett utan min telefon som jag skulle ställa larmet på. Ytterst obehaglig dröm. Otroligt verklig. Det tog mig flera minuter att fatta att det inte var på riktigt. Skumma hjärna, lägg av med det där tack.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback