Jobbiga söndag...

Nu har det varit helg. Så imorgon är det måndag. Hell week 1 och Hell week 2 är överstökade och nu blir det Hell week 3 light. Men jag har laddat för det, jag har inte jobbat på hela helgen! Istället har jag varit på landet och inte gjort en enda vettig sak. Bara varit. Sovit i en fåtölj och vaknat var tredje minut när barnen vill ha hjälp att läsa vad det står på spelkortet (måtte de lära sig läsa snart så man får sova i fred ;-)) Det har regnat så det har varit helt legalt att ligga inne på sofflocket och kvida.

Och nu är det alltså redan söndag kväll. Och nu kommer den sedvanliga ångesten över att jag faktiskt inte har loggat på min jobbdator. Det som är så mycket att göra i veckan som kommer. Och jag som kommer att vara borta så mycket för andra saker som jag måste göra, just under dagtid. Som inte är avgörande för världsfreden men som jag gärna vill hinna med.

På vägen hem från Dalarna skrev jag på en att-göra-lista. Jag tror att det var tillåtet. Den blev lång och uschlig. Och nu kliar det i fingrarna på mig att korta ner listan. Men-inte-i-kväll. Jag säger till mig själv med den stränga rösten att: Ingen annan är vaken och agerar på det du trycker ut, ingen blir glad av det, ingen bryr sig ens, faktum är att ingen ens kommer att märka att du gjort något. Så låt det vara. Det klarar sig i sex timmar till. Du klarar dig i sex timmar till.

Okej. Då säger vi så. Det borde inte vara ett jobbigt beslut att ta. Men det får jag jobba på, just nu får jag vara nöjd med att beslutet är taget. God natt då...

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback