Middag i Paris

När jag fyllde fyrtio så fick jag en middag i present av min syster. På Comptior de la Gastonomie som är en restaurang och en butik kombinerat med gåslever som specialitet. Så igår åt jag frukost vid skrivbordet på kontoret, jag åt min matlåda i köket på jobbet. Och sen tog jag mitt och pack och drog till Arlanda för att middag i Paris. En surrealistisk känsla med otroligt lyxigt och otroligt gott!



Vi mellanlandar i Oslo och tjuvstartar middagen med vitt vin och räkor.



Restaurangen var liten mysig, kändes genuint fransk och lite teaterbar med röda sammetsdraperier. många små speglar och en kypare i svart t-shirt och liten hatt. Bakom draperiet i bakgrunden är det öppet till butiken, som i och för sig var stängd på kvällen. Efter en härlig risotto och champagne promenerade vi tillbaka till vårt fina hotell.



Så här fint ser det ut på kvällen, nu ska vi väl snart masa oss ur sängen efter en lyxig sovmorgon och leta efter ett café där vi kan sitta länge och äta frukost, titta på folk, dricka kaffe och äta onyttiga croissanter. Vi ses.

Juno


Kommentarer
Postat av: Sören Söderlund

Jag följer Dig i spåren Ylva! Jag kommer till Paris på Tisdag! Syns vi då????

2011-03-12 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback