I-landsproblem

Det finns många bra deckarförfattare. Två av de bästa är Arnaldur Indriðason från Island och Anne Holt från Norge. Just nu läser jag båda två. Samtidigt. Jag hade mest bara slutet kvar av min Islänning när jag drog på min tjugofyra timmars Parisresa. Jag insåg att den skulle ta slut innan jag hann hem. Och så blev jag lite packsnål. Nej, jag ska inte bära på två böcker. Jag lämnar Mörka strömmar hemma och köper med mig en annan bok istället.

Så nu när jag väl har kommit hem igen så är jag ju mitt i Frukta inte. Och nu kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken bok jag ska läsa ut först. Eller jo det kan jag. För jag kan inte låta Inger Johanne vara ifred, måste avsluta min Anne Holt först. Det enda sorgliga med det är att jag väl under tiden kommer glömma bort vad Elinborg höll på att lösa för brott på Island.

Ett verkligt i-landsproblem.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback