Hellre fet och glad...

För första gången på länge hade jag bokat in mig på ett träningspass. Halv sex i Stadshagen, direkt efter jobbet och sen hem tänkte jag. Men sen råkade jag fråga min man vad han och barnen skulle äta för mat idag och det skulle jag inte ha gjort. Oxfilé, vitlöksrostade rotfrukter i ugn och Blå Bands bea. Va?! Det är osolidariskt att bjuda på sån mat när jag planerat att vara duktig.

Sen var det så att solen sken i Stockholm idag, redan i morse var det sex plusgrader och detta vårväder gjorde det absolut nödvändigt med en glass. En officiell invigning av våren liksom. Så vi drog till kiosken och testade nya GB glassar. Nya Cornetto med hasselnötglass och rinnig chokladsås i. Mmmmmmmmm. Ljuvligt. Nästa gång ska testa deras nya med hallonsås...

 (GBs foto)


Jaha och sen bokade jag av träningspasset, stängde av datorn och åkte hem och tvingade ner maken i källaren efter rödtjut. Det är ju trots allt tisdag. Och allt är ju redan sabbat så vi tog en glass till efterrätt också. Den här frossardagen ger nog inte riktigt samma slimmade resultat som ett träningspass hade gjort men vad fan - jag är hellre fet och glad....

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback