The final count down

Två och en halv timme för att natta två barn. Och mamman ville verkligen göra det ikväll eftersom det är sista kvällen på tio dagar. Varmt, kanske lite stress som hänger i luften, mysa men inte för mycket, mamman har inte tid att somna med dem ikväll. Absolut inte, massor att göra sen när plutt och skrutt sover!

Det lilla barnet var övertrött och ville absolut inte sova. Logik på en treåring som är övertrött är inte helt självklart att det ska fungera. Nej just det. Ingen pyjamas, bara tröja, ingen tröja, pyjamas, dricka, snurra, kissa, välja bok, till bok, fel bok, annan bok. sjunga, nej inte du mamma - elsa sjunger, nej absolut inte - elsa har tyst mun stängda ögon still händer (yeah right).

Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull? Bä bä vita lamm, har du någon ulle-rulle-rull?

Det stora barnet hade däckat på vardagsrumsgolvet på eftermiddagen. Så han var väl inte helt trött. Jag vet att jag ska ligga i min säng och vänta men kan jag låna en bok av Elsa så länge? Självklart bara du inte säger det varje gång för det stör lite, bara smyg in och ta en bok du. Uuuuäääähhh det är miiiin booook, Joar taaaar miiiin booook. Så smyg ut nu så kommer jag snart. Mamma jag sätter på en skiva, jag kan inte sova annars vet du ju...

DU DU DU DU - DU DU DU DU DUUUUU, DU DU DU DU - DU DU DUU DUU DUU DUUUUU DUUUUUUU - DU DU DU....THE FINAL COUNT DOWN!!!! DU DU DU DU - DU DU DU DU DUUUUU, DU DU DU DU - DU DU DUU DUU DUU DUUUUU DUUUUUUU - DU DU DU....THE FINAL COUNT DOWN!!!! DU DU DU DU - DU DU DU DU DUUUUU, DU DU DU DU - DU DU DUU DUU DUU DUUUUU DUUUUUUU - DU DU DU....THE FINAL COUNT DOWN!!!! DU DU DU DU - DU DU DU DU DUUUUU, DU DU DU DU - DU DU DUU DUU DUU DUUUUU DUUUUUUU - DU DU DU....THE FINAL COUNT DOWN!!!!

Jag kan ändå inte sova. Nej det kan vara lite svårt när Joakim Larsson vrålar i ditt rum förstår mamman. Nu kommer jag och sitter hos dig, var ska du gå? Dricka, snurra, kissa, det är varmt, stänger av musiken. Det är tyst. Det är för tyst, mamma sjunga. Bä bä vita lamm, neeeeej annan sång!

Mamman är förvisso vaken efter det nattningsmaratonet men hon är inte pigg. Packa en annan dag.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback