Vem går och lägger sig klockan fem?

Jaha, så var man tillbaka igen. Det där med borta bra men hemma bäst vete fan. Det är december. Det är mörkt. Det är kallt. Det är snart lucia. Det är stressigt. Jag har inte ägnat julen en tanke. Jo, en tanke - jag köpte adventskalendrar med Lillaste husdjuret och Stjärnkriget åt barnen innan vi drog. Men jag har inga julklappar, inget pepparkakshus, inga pepparkakor, ingen lust riktigt heller men det kanske infinner sig om jag håller ögonen öppna.

Vilket jag ju gör, håller ögonen öppna. För jag är pigg. Jag borde sova men i min kropp är klockan snart fem och jag är snarare hungrig än soven. Sjuåringen har samma problem, honom tvingar vi i säng men jag är ju vuxen och får bestämma själv...så, jag kan ju passa på att lägga drömma mig bort och kasta ut lite bilder från forna dagar...

Familjens resumé är att barnen tyckte någon kommersiell kedja med kläder och restaurang, Senor Frog's, var bäst. Tillsammans med lite bad, lite djur och sockrade flingor till frukost. Annars var det skönt att bara vara ledig (mesta delen av tiden i alla fall), bada och vräka i sig guacamole (okej det var mest min grej kanske...). Bäst med att komma hem igen (om man måste säga en sak) är vi alla enig om - träffa våra vänner igen.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback