Om tjugo dagar...

...ska jag springa Tjejmilen. Alltså fick jag en akut attack av springpanik. Hur många gånger hinner jag träna? Hur långt måste jag springa varje vecka? Okej även om jag gör tolv till femton kilometer i veckan så är det ju uppdelat på två tre gånger och det är ju inte samma sak som milen. Inte alls. Hur snabbt måste jag springa? Med mina korta träningsdistanser så har jag ju nästan halva banan kvar när jag är klar. Det kan vara farligt. Och varför sprang jag inte i morse? Varför sparade jag det till jag kom hem? Och varför somnade jag i bilen när vi var nästan hemma? Då blev jag ju helt OFF och orkade inte ta mig ut. Och varför går jag inte och lägger mig så jag orkar upp i morgon bitti innan maken drar till jobbet? Och varför kan jag inte bara skita i vilken tid jag får och vara glad åt att vara långsam? Varför inte?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback