Virrobert

Häromdagen ringde L från dagis. Hjärtat i halsgropen men det var ingen fara, hon ville bara ytterst vänligt påminna mig om att jag inte hade lämnat in semesteransökan för Elsa. Fast det var två veckor sedan lappen skulle in. Ååååhhhhh.

Hämtar på fritids ganska sent, på dagis ännu senare (men hon är inte sist i alla fall). Smyger in på den tomma avdelningen och skriver en lapp med semesterveckor och ursäkter. Smyger vidare till barnets hylla där det sitter en lapp med texten "extrakläder saknas". Såklart =(

Väl ute på gården inser jag att flickans vagn inte står där den brukar. Funderar en sekund och inser att nej just det, den har ju legat i min bil hela dagen. Som tur var har hon fått låna en vagn att sova i. Tack snälla dagis för allt tålamod med virriga morsor!

Idag kommer vagnen att komma på plats i alla fall, idag har jag ingen bil på morgonen så Elsa och jag ska ta en promenad till dagis. Vi tar det lite lugnt och lyxar på frukt och yoghurt med honumg och rostmackor. Kan det räknas som någon slags kompensation? Ja kanske för henne och mig, inte något som gör dagispersonalen så mycket gladare kan man tänka. Men nästa år, då! Då kommer nog varenda lapp lämnas in i tid och vartenda plagg vara märkt och struket och ja, you name it! Man måste tro på mirakel.

Juno

Kommentarer
Postat av: det är inte bättre längre ner på gatan

Mammor är också människor...

hälsar hon som fick vända vid pendeln i dag och åka hem och hämta skor som inte hade kommit med till förskolan

2011-04-28 @ 14:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback