Hemlängtan

Sitter på hotellet på Avenyn och väntar på att maken ska ha jobbat klart. Jag har inte jobbat klart men jag kände att det inte var så inspirerande en söndageftermiddag i väntan på att gå på rockfest så jag har lagt ner projekt "vara duktig" för idag. 

Istället strökollar jag lite på Julia Roberts biografi på teve, surfar efter ingenting på datorn, har lite småtråkigt och drömmer om att hinna ner till Gothia Towers skybar och klämma i mig en av deras berömda räkmackor innan festen börjar.

Mitt i tråket skickar barnens andramamma mms. Och jag drabbas helt oväntat av en plötslig hemlängtan och avundsjuka på henne som får vara med mina barn. Ovanligt faktiskt, annars längtar jag ju alltid lite efter egentid. Åh, pluttungarna. Titta vilken stor fjäril det får plats min tvåårings gosiga runda kind!

  

Nu blir jag helt gråtmild och så kan vi ju inte ha det. Nu stänger jag av teven, öppnar flaskan med Massé Brut och hoppas att maken kan slita sig från sin dator en stund.

Juno 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback