tre av mej

nu är det höst. så nu ska grönan stänga för i år, vi hann precis gå dit en sista gång. mamma vill gå dit nästa vecka för då spelar hennes gamla favoritband som heter jurup och som betyder europa, men hon får nöja sej med idag. det får vi alla. nöja oss, fast jag vill åka dit flera gånger jag med.

det var bra att elsa fick vara hos sin gudmor för då behövde inte tänka på de sakerna som hon inte kan åka. nu är det bara mamma vi måste tänka på. jag tycker bäst om slänggungorna nu. mamma behöver nog inte åka dem något mer för hon bara piper och blundar och tjatar "är det slut nu?" hela tiden. men mamma var också modig och åkte vilda musen med mej och pappa. då blev jag jättestolt över henne.



vi hade roligt i skrattkammaren. jag har tre huvuden! men vi vann ingen dajm åt pappa och ingen super mario åt mej. pappa var bättre än mamma på att skjuta luftgevär och mamma glömde att köpa popcorn. det var lite dåligt. nästa år får hon skärpa sej.



joar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback