Ett litet mirakel

Med den rubriken kan man lätt tro att det här ska handla om en nyfödd bebis, fred i Afghanistan eller åtminstone Eddie Murphy som genom ett litet under plötsligt kan gå igen. Men det är fel. Det här inlägget ska för ovanlighetens skull handla om mig. Och min ståtlighet.

Jag var nämligen på hälsoundersökning häromdagen. Blodprov, urinprov, sänka, hörseltest, vikt och längd. Och vet ni vad? För första gången sedan jag var tolv år har jag vuxit! Ett sant mirakel, det kanske finns en gud trots allt. Mina etthundrafemtioåtta och en halv centimeter har som genom ett trollslag förvandlats till (trumvirvel...får jag be om stööörsta möööjliga tysssstnad) ettnhundrafemtioNIO och en halv centimeter.

Ja jisses, det krävs bara en centimeter för att göra en kvinna lycklig. Om jag nästa gång lyckas roffa åt mig en halv centimeter till kommer jag bli direkt odräglig.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback