Jet lag

Nu är det vintertid igen och liksom förra året så är hela jag helt förvirrad inför detta begrepp. När jag väl i min hjärna förstått vad klockan är så ska kroppen hänga med också. Hela familjen går runt som i ett vakum och det känns som jet lag.

Lite underligt hur en timme kan göra så mycket faktiskt. Lagom till vi ställt om oss så åker vi på semester och då ska vi ställa tillbaka klockan igen, så som den var i fredags. Kanske inte värt att resa iväg ändå. Känner mig väldigt gammal faktiskt.

Dessutom undrar jag vad vi ska med en extra timme på morgon att göra? Om man kliver upp vid fem så är det kolsvart oavsett om det är sommar - eller vintertid i november. Surkart. Gnälltant.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback