Success manager

Idag såg jag en platsannons där man för kunds räkning sökte en sucess manager. Jag vet inte vad tjänsten gick ut på för jag läste den inte men jag tänkte att det lät rätt schysst. Framgångschef. En som ska se till att företaget når framgångar. Eller en som får jobb som chef därför att han/hon själv är en stor framgång.

Standardfrågan i alla sammanhang är ju alltid "Vad jobbar du med då?" och då kan man svara att man är en senior scientific programme consultant, vilket ju är helt obegripligt, eller så kan man säga att man jobbar som sucess manager. Och det fattar ju vem som helst att det är något coolt och stilfullt.

Förmodligen och med nittionio procents säkerhet skulle jag inte tycka att det var världens coolaste jobb. Men det låter bra. Och lite inspirerad blev jag ändå. Efter framgång. I'll better get dressed for sucess. Fast först måste jag betala elräkningen...

Juno 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback