Mysmorgon

Kvart i två på morgonen stannar taxin utanför mitt hus. Jag lämnar väskorna direkt innanför dörren och går raka vägen in i sonens sovrum. Han sover och har kastat av sig täcket som ligger på golvet. Pussar honom länge och lägger över täcket. Fortsätter in i dotterns rum. Hon sover liksom sin storebror med täcket en bra bit bort. Luktar henne i håret och lägger över täcket. Går och lägger mig men kan inte somna. Läser.

Kvart i sex vaknar jag av att någon drar mig i håret. Det är sonen som kommit in och gosat in sig. Trasslar ur hans händer och andas honom i nacken. Kramar.

Kvart i sju hörs det från rummet mitt emot:
- hej, det är dottern som har vaknat
- hej, svarar jag
- mamma är här? undrar hon
- ja mamma har kommit hem nu, svarar pappan och jag
- iihhhhhhh, ropar barnet, stampar med fötterna i golvet, viftar med båda armarna och springer rakt in till min sida av sängen där hon klättrar upp och bosätter sig mitt på min mage för resten av morgonen.

Det är rejält mysigt att vara hemma igen!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback