Blogga eller inte blogga?

Jag har haft semester från min blogg. Men inte bara från bloggen. Jag har haft semester från min dator; från alla andras bloggar, från e-mail, från jobbet, från facebook, från DN på nätet och kolla.tv. Jag som levt med näsan i skärmen arton timmar om dygnet det senaste halvåret. Jag som loggat på datorn halv sex en stund innan jag åker till jobbet, jag som hinner ut på Skype mellan Stadshagen och Gullmarsplan och som kopplar upp mig på mejlen mellan fiskpinnarna och blöjbytet. Jag.som.bloggar.halv.två.på.natten.innan.jag.somnar.

Denna jag har inte öppnat en dator på mer än en vecka. Vad skumt det kändes nu då. Skumt och skönt. Abstinensen har lagt sig och istället för att kasta mig ut på internet när jag kom hem i lördags kväll så kastade jag mig i säng. Jag kan alltså leva utan internet en vecka. Förmodligen längre än så. Utan internet, utan blogg. Det är lite konstigt, det är lite tomt men det är också lite befriande.

Nu fortsätter min semester ett par veckor till. Frågan är nu om bloggen ska få en långtidssemester på obesämd tid...blogga eller inte blogga, det är frågan.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback